Melyik sportoló leszokott a dohányzásról, 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról | BENU Gyógyszertárak


Milyen hatással van a dohányzás a sportteljesítményedre?

a dohányzásról való leszokás népi gyógymódokkal erős dohányos leszokott a dohányzásról

Nem tudsz leszokni a dohányzásról? De vajon mennyire befolyásolja a sportban a teljesítőképességed?

Hogy egy sportoló leszokjon a dohányzásról, 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Természetesen azt mindenki tudja, a dohányzás amellett, hogy nem egy szép látvány, még az egészségre is ártalmas. Ráadásul nem csak annak az egészségére, aki a cigarettát szívja.

dohányzó mágnes, hogyan kell viselni jobb lesz az egészség

De persze az is köztudott, hogy erről a káros szenvedélyről nagyon nehéz leszokni. Ezért jogosan merül fel a kérdés, hogy ha a dohányzásról nem tudsz lemondani, akkor melyik sportoló leszokott a dohányzásról vajon mennyire befolyásolja a sportban a teljesítőképességed?

hogyan lehet leszokni a dohányzásról mp 3 potencia, ha leszokik a dohányzásról

Az egészet érdemes azzal kezdeni, hogy milyen élettani hatásai vannak a dohányzásnak. A dohányzás során keletkező füst belélegzése nagyon káros a szervezetre, függetlenül attól, hogy milyen forrásból származik cigaretta, szivar, pipa stb. Egy átlagos cigaretta nagyjából összetevőből áll, melyek elégetése során körülbelül különböző vegyi anyag szabadul fel.

Ezek nagy része mérgező, és legalább 69 vegyületről ismeretes, hogy rákkeltő.

Mi tart vissza a leszokástól?

A legismertebb mellékhatásai a dohányzásnak a légzőrendszerhez köthetők. A dohányfüst belélegzésekor az közvetlenül szűrés nélkül kerül a tüdődbe. A tüdőd ugyan megszűri a füstben található mérgező anyagok egy részét, ám ez a szűrő hatás az idő haladtával egyre csökken, ahogy ezek az anyagok felhalmozódnak a tüdődben. Hosszútávon a dohányzás tüdőtáguláshoz vezethet. Ilyenkor a tüdőlebenyek elpusztulnak, így csökken az oxigénfelvevő képesség. A tüdő mellett a dohányzás azonban szinte az egész testre gyakorol hatást.

A dohányban található nikotin a központi idegrendszeredet stimulálja, ezáltal egy rövid időre energikusabbnak érzed magad. A hatás csökkenésével azonban az eredeti szint alá esik az energiád. Emellett a dohányzás az egész szív- és érrendszered roncsolja. A nikotin megnöveli a vércukorszintet, ezzel előidézve az éberség érzetet, ám ezután a vércukor lezuhan, ettől leszel még fáradtabb.

Sportteljesítmény

Emellett a nikotin az erek szűkülését okozza, ezáltal gátolja a vér áramlását és növeli a vérnyomást. A dohányzásnak további számtalan kártékony hatása van, kezdve a bőr öregítésétől, az ínysorvadáson át a szexuális problémákig. Ha közvetlen edzés előtt alatt vagy után gyújtasz rá, az pont olyan, mint ha tele hassal akarnál sportolni. A dohányzás jobban igénybe veszi a szívet és a tüdőt, mivel megnöveli a pulzust, ami így sokkal kisebb hatásfokkal tudja szállítani a vért.

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

Emellett a dohányos tüdő sokkal kevesebb oxigént tud felvenni a levegőből. A rosszabb oxigénellátás pedig csökkent kitartáshoz a dohányzásról való leszokás nem reális, legyen szó akár kardió, akár súlyzós edzésről.

Emellett a dohányzás a nyálkahártyák megduzzadásához is vezet, ami nehezíti a levegővételt.

Ex-dohányosonak

Ezek összességében mind negatívan befolyásolják a teljesítőképességed. A jó hír azonban az, hogy az aktív életmód és rendszeres edzés segíthet leszokni a dohányzásról.

Mindent ittam, hogyan lehet leszokni a dohányzásról a dohányzásról való leszokás leggyorsabb módja

Ha elég kitartó vagy, akkor az edzések segítségével sokkal nagyobb eséllyel tudod letenni a cigarettát. Ha ez a felismerés találkozik az elszántságoddal, akkor nagyon jó úton haladsz a leszokás felé. A dohányzás az élet gyakorlatilag összes területén negatívan befolyásol, ezért ha még nem váltál a rabjává, akkor érdemes elkerülnöd. Azonban ha már a rabjává váltál, akkor tényleg érdemes minél előbb letenned. Egy aktív nap az edzőteremben elég lehet ahhoz, hogy rádöbbenj, hogy mennyire visszaveti a teljesítőképességed ez az abszolút haszontalan, de annál károsabb szokás.