Jobb lesz az egészség. Egyszerű tippek a jobb közérzetért és a mentális egészség fejlesztéséért


Címlap » Blog » Egyszerű tippek a jobb közérzetért és a mentális egészség fejlesztéséért Egyszerű tippek a jobb közérzetért és a mentális egészség fejlesztéséért Ellenőrzött szakember Szerző: Jákli Fruzsina pszichológus - Az apró lépések megkönnyítik a változtatás folyamatát.

jobb lesz az egészség

Minden étkezésnél legalább három különböző színű ételt fogyasszunk el; Kísérletezzünk új ételekkel, receptekkel; Mindig legyen kéznél egy üveg víz; A csökkentsük a feldolgozott ételek fogyasztását fokozatosan; Ha egészségügyi ok nem indokolja, törekedjünk a fokozatosságra, ne zárjuk ki az összes megszokott ételt, ételcsoportot egyszerre Legyenek elérhetőek otthon egészséges alapanyagok 2 Alvás- a megfelelő működés fenntartása és kimerültség elkerülése érdekében szükség van elegendő minőségű és mennyiségű alvásra - Ennek mértéke egyénenként változhat, azonban néhány tipp általánosan alkalmazható Nikotin és alkoholfogyasztást nélkülözzük az elalvást megelőző 2 órában ezek az anyagok megzavarják az alvásritmust, rontják az alvás minőségét ; Célszerű a koffein fogyasztását órával az elalvás előtti időszakra időzíteni; Megfelelő hidratáltság — a dehidratáltság rontja az alvás minőségét, a túlzott folyadékfogyasztás azonban a gyakori felébredéssel zavarja meg a pihenést.

Érdemes napközben több folyadékot fogyasztani, este pedig csökkenteni ennek mértékét 3 Környezeti tényezők — az alvás-ébrenlét ciklus befolyásolja az jobb lesz az egészség, álmosságérzetet, és a stresszel összefüggésbe hozható kortizolhormon szintjét is - A napközben bennünket érő napfény segít az alvás-ébrenlét ciklus szabályozásában, a közérzet javításában és a D vitamin termelődésben, ami szintén hat a hangulatra.

jobb lesz az egészség